TEAMGYM LINJE
PÅ VESTERLUND EFTERSKOLE

På Vesterlund Efterskole vil du opleve, at vi prioriterer TeamGym meget højt.

Hvad er TeamGym på Vesterlund Efterskole?

TeamGym  Vesterlund Efterskole indeholder de samme tre discipliner, som du vil møde i de foreninger, der har TeamGym. Du skal mestre at lave rytmeserie, springe på fiberbane og springe i trampet.

TeamGym er en fed holdsport, hvor du træner og arbejder frem mod konkurrence. Alle byder ind, alle hepper på hinanden, og alle er en del af en fælles oplevelse.

Der er ikke mange ting, der slår følelsen af at stå i rækken, omringet af gode kammerater, musikken banker derudaf, og alle dine venner råber for fuld tryk for at heppe.

TeamGym på Vesterlund Efterskole er for både drenge og piger - og for øvede og mindre øvede.

Ud over TeamGym kan du også vælge Tumbling på Vesterlund Efterskole.

HVORDAN ER TEAMGYM PÅ
VESTERLUND EFTERSKOLE?

På Vesterlund kan du vælge TeamGym som linje eller valgfag.

Her der plads til alle, der ønsker at prøve kræfter med TeamGym. Vi mestrer at udfordre alle og sørge for alle rykker sig og får det fedt med TeamGym.

Undervisningen bliver efter en opstart delt op, så du som elev træner sammen med dem, du er på samme niveau med. Vi bestræber os på at planlægge undervisningen, så du som elev går fra hvert modul med smil på læberne, sved på panden og blevet en endnu dygtigere gymnast.

FACILITETER PÅ TEAMGYM-LINJEN

Faciliteterne findes ikke bedre. Vi har to fulde rytmegulve, HGB EuroGym fiberbane, Super Elite EuroGym trampetter, to stk. pegasus og alle de nødvendige måtter mm.

Vælger du TeamGym-linjen bliver du undervist af Danmarks dygtigste instruktører. Flere af dem har tilknytning til de danske landshold, så du har alle forudsætninger for at få kyndig vejledning og træning i de bedste træningsfaciliteter.

Vi er partner for GymDanmarks landshold i TeamGym.

TeamGym Efterskole

TEAMGYM KONKURRENCER

Der er ikke mange ting, der slår følelsen af sammenhold, euforisk stemning og holdånd, når vi står til Efterskole DM i TeamGym.

Alt det du har trænet på sammen med dine kammerater i springcenteret og på rytmegulvet skal endelig vises frem. Den euforiske stemning i hallen er ubeskrivelig, når resten af dine efterskolevenner hepper netop på dig og dit hold.

Vi er Danmarks mest vindende efterskole i TeamGym

Vi deltager i både A- og B-rækkerne til Efterskole DM.

teamgym-efterskole.jpg

HVEM UNDERVISER I TEAMGYM?

Du vil møde en masse dygtige, passionerede og dedikerede undervisere. Alle omkring TeamGym-linjen har mange års erfaring, både som aktive gymnaster og trænere.

På springsiden vil du møde følgende undervisere:

• Alexander Bredvig

• Carsten Houlborg

• Esben Dan Pedersen

• Kasper Elgaard

• Lars Nørregaard

• Mads Hohwü Thomsen

• Mikkel Møller

På rytmesiden vil du møde følgende undervisere:

• Julie Bjørnskov

• Malene Ringgard