DANSELINJEN
PÅ VESTERLUND EFTERSKOLE

Dansens verden er uendelig stor og spænder over mange genre! Dansen indeholder fra svedige grooves til yndefuldhed og arbejde med tekniske elementer indenfor dansen. Hiphop, dancehall, moderne, ballet og floorwork er blot nogle af den genre du kommer igennem, når du har dans på Vesterlund Efterskole.

Kan du lide at bevæge dig til musik, udfordre dig selv og prøve kræfter med forskellige gerne, så er dans lige noget for dig!

DSCF0527.jpg

HVORDAN ER DANSELINJEN?

Dans er et fag fyldt med forskellige genre og ikke mindst - fed musik! Et fag hvor DU bliver udfordret lige præcis hvor du er, og har en masse dansetimer fyldt med sved, grin og læring.

Inden for hiphoppens verden vil vi komme ind på alt fra isolationer til forskellige grooves og rytmer, som forbedrer os når vi danser. Inden for den moderne dans vil vi bl.a. arbejde med blødhed, teknik og floorwork. Den store forskellighed der er i mellem de forskellige stilarter, gør at du som danser og bevæger dygtigøres indenfor mange forskellige områder, og dermed udvider dit repetoire.

En stor del af dansetimerne vil du blive udfordret med forskellige koreografier, som udfordrer dig på timing og teknik.

Vi vil i løbet af timerne arbejde i dybden med en bestemt koreografi, skabe forskellige formationer og opstillinger og til sidst vise det frem. Derfor arbejder vi også med udtryk og det at udtrykke sig selv igennem dansen.

SÅ - hvis du er til fede beats, spændende koreografier og dygtiggørelse inden for dansens verden, skal du helt klart vælge dans som linjefag!

HVEM UNDERVISER PÅ DANSELINJEN?

På danselinjen vil du møde to energiske og danseglade undervisere, som virkelig kan danse mange forskellige dansestilarter. Begge undervisere er uddannet fra Aarhus Dance Education, hvor de har danset stilarterne indenfor hiphop og comtemporary, for at skave så alsidige dansere som muligt.

Så vil du lære og udvikle dine dansefærdigheder og helt sikkert lære de svedigste dansetrin til dansegulvet, så skal du vælge danselinjen.

På danselinjen vil du møde følgende undervisere: ​

• Mille-Marie Tolstrup

• Selma Lind Geirsdóttir