SPRING PÅ EFTERSKOLE

Vesterlund er en efterskole med springgymnastik på alle niveauer.

Springlinjen har fokus på mestring og udvikling af springgymnastik.

Når du har spring på efterskole, vil du opleve et fag for alle, der har lyst til at prøve kræfter med at springe både forlæns og baglæns på bane og spring i minitrampolin.

Du får et helt år med spring på efterskole

Springgymnastik på Vesterlund Efterskole er for alle, uanset niveau er der plads til alle, begyndere som erfarne. Springlinjen har ikke fokus på konkurrence, men kun spring til vores gymnastikopvisning.

HVORDAN ER SPRINGLINJEN PÅ VESTERLUND?

Selvom træningen er planlagt efter at dygtiggøre dig som gymnast, så vil der stadig lægges meget vægt på stemningen på linjen både blandt underviserne og gymnasterne. Vi ønsker at dygtiggøre gymnasterne i ”grunddelen” af gymnastikken for at sikre vi får en masse dygtige gymnaster med videre når vi bygger mere og mere på.

Vi giver mulighed for at få samlet op på alle sine huller i teknikken, for at sikre vi laver de bedst mulige gymnaster, med de bedst mulige forudsætninger for at blive den komplette gymnast.

Vi tilpasser træningen efter niveauet på holdet og sørger for at alle kan blive udfordret på de specifikke stationer vi laver.

Dette hold er for dig som gerne vil lave en masse springgymnastik og dygtiggøre indenfor springgymnastikken forskellige aspekter uden at skulle i konkurrence.

Er Vesterlund en springgymnastik-

efterskole?

Vesterlund Efterskole er en gymnastikefterskole. Det betyder, at vi har meget gymnastik i vores hverdag. Det gælder både rytmisk gymnastik og springgymnastik.

Vi har udelukkende dygtige instruktører, som prioriterer sikkerhed meget højt, når vi dyrker gymnastik og spring.

Alle elever skal have obligatorisk gymnastik.

Efterskole med springgymnastik - Spring på Efterskole

HVEM UNDERVISER I SPRING PÅ EFTERSKOLE?

På springlinjen vil du mødes en masse dygtige og engagerede undervisere, som står klar til at udvikle dine springfærdigheder, uanset om du er nybegynder eller har lavet lidt springgymnastik førhen.

Hvis du vælger spring på Vesterlund Efterskole, vil du opleve, at alle giver den gas uanset niveau, og vi forventer, at du selvfølgelig er en del af det fede miljø, vi står klar til at give den fuld gas sammen med dig.

På springlinjen vil du møde følgende undervisere:

• Alexander Bredvig

• Esben Dan Pedersen