KOSTPROFIL PÅ
VESTERLUND EFTERSKOLE

KOSTPROFIL PÅ VESTERLUND EFTERSKOLE

På Vesterlund Efterskole er kosten en vigtig del af vores elevers aktive hverdag med en masse sport og nye oplevelser hver dag.

Her på Vesterlund bliver der serveret tre hovedmåltider og tre mellemmåltider. Disse seks måltider sikrer, at eleverne får det, de har brug for både at kunne mestre den boglige undervisning og fysisk aktivitet.

VARIERET KOST MED GRØNT AFTRYK

Som sportsefterskole præsenterer vi vores elever for både "'livretter" som lasange og frikadeller, men har også stort fokus på at servere grønne og plantebaserede retter som udfordrer elevernes smagssanser.

"Det gør vi, fordi jeg tror på, det er fremtidens måde at spise på.

Det er sundt og miljøbevidst - og de værdier vil vi gerne give videre til eleverne. " Citat køkkenchefen.

Som en del af dagligdagen gør vi en stor dyd ud af at undgå madspild og træffe bæredygtige beslutninger sammen med eleverne.

"

ELEVER I KØKKENET

Maden er en stor del af hverdagen på en efterskole, og den del vil vi gerne inddrage vores elever i. Derfor er alle elever med i køkkenet en uge i løbet af et skoleår. Det skaber gode samtaler omkring kost, klima og sundhed, som vi mener er værdifulde for eleverne.

OBS: Køkkenet tager hensyn til elever med særlige allergier.

Vores 6 måltider består af

MORGENMAD

• Müesli, skyr, havregryn, cornflakes mv.

• Varmt brød, ost, marmelade mv.

• Te, kaffe og mælk.

MIDDAGSMAD