HVERDAGEN PÅ
VESTERLUND EFTERSKOLE

HVERDAGEN PÅ VESTERLUND EFTERSKOLE

Der er ingen fremtid i at bruge nutiden på at ærgre sig over fortiden, derfor gælder det om at få noget ud af efterskoleopholdet. På Vesterlund Efterskole har vi et meget højt aktivitetsniveau, her er der ingen dage, der er ens. Det handler derfor om at nyde hvert minut, for inden du får set dig om, er der gået et skoleår.

DAGSPROGRAM

Hver morgen når du kl. 6.55 skal spise morgenmad, vil du møde et godmorgen fra morgentilsynet. Der er nemlig en tilsynslærer, der hver morgen spiser morgenmad med jer elever og giver eventuelle beskeder. Det er også tilsynslæreren du skal melde dig syg hos, hvis det er tilfældet. Morgenmaden er selvfølgelig obligatorisk, ligesom de øvrige to måltider, så du får energi til resten af dagen.

Herefter er der morgenoprydning på værelset, og så kan undervisningen begynde kl. 7.45. Vi har timer frem til kl.17.15, selvfølgelig afbrudt af pauser med forfriskninger, middagsmad og en middagspause.

Din hverdag vil være præget af vores fire profilfag, boglig undervisning, gymnastik, friluftsliv og musik / sang. Du kan læse mere om profiler her.

Derudover vælger du de valgfag, som har din interesse. På den måde sigter vi efter at sammensætte det skema og den hverdag, som du gerne vil have.

LEKTIELÆSNING OG AFTEN

Vesterlund Efterskole er en gymnasieforberedende skole, derfor vægter vi selvfølgelig lektielæsningen. Efter aftens mad er der lektietime fra kl. 18.15 - 19.15. Det kan foregå alene på værelset eller sammen med en kammerat i vores lektiecafé.

Hver aften, mandag til torsdag, kan du få hjælp til dine lektier af de lærere der har tilsyn. Det foregår i vores lektiecafé.

Travlt? Ja – men der er selvfølgelig også tid til at hygge dig med dine kammerater.

Når lektielæsningen er klaret, kan du hygge dig med dine kammerater og de lærere, der har tilsyn. Ofte vil der blive arrangeret forskellige aktiviteter, som du helt frivilligt kan deltage i. Det kan være alt fra en badmintonkamp i hallen eller spring i centeret til kakao og hygge i spisesalen.

Springcenteret er åben hver aften, hvor du har mulighed for at deltage. Der vil altid være en lærer tilstede, som har evnerne til at tage i mod, så sikkerheden er i top.

Kl.22.00 siger I godnat til hinanden og går på værelserne, kl. 22.15 ligger du i din seng, og kl. 22.45 slukkes lyset.

Skolens trådløse internet vil være tilgængeligt fra morgen til aften, men slukket om natten.

HVERDAGEN

ELEVSKEMA