• Writer's pictureVesterlund Efterskole

Musikshow - OPRØR

Updated: Oct 23, 2023

Musikugen er i fuld gang og eleverne knokler med at blive klar til premieren i aften.

"Dette års musikshow handler om temaet oprør. Det vi prøver at udtrykke ved dette musikshow er, at nutidens ungdom er vokset op i en verden, hvor det er de voksne, som har sat rammerne. Der bliver forventet alt for meget af ungdommen, eks. at vi skal have 12’taller i skolen, hvilket gør at ungdommens mentale selvværd falder mere og mere. Nutidens ungdom vokser også op i en verden, hvor klimaet er hårdt ramt. De voksne har i vores øjne ikke gjort meget for at fikse alle de problemer, som de har rodet sig ud i, men giver problemerne videre til vores generation. Det er derfor, vi laver dette musikshow, for at vise vores generation, at det er vigtigt, der bliver gjort noget ved alle hverdagens problemer".

Kan du ikke vente med at se showet oprør, så kan du allerede nu få et indblik i fortællingen.

Musikshow - Opret 23/24
Download PDF • 22.97MB