• Writer's pictureVesterlund Efterskole

Linjetur og oplevelser

Der var fart på oplevelser og socialt samvær til gårsdagens linjeture. Bowling, idrætsgymnastik, Crossfit og meget mere, var hvad eleverne på de forskellige gymnastiklinjer prøvede kræfter med.

Glade og forventningsfulde kørte busserne afsted tidligt fredag morgen, til Viborg, Silkeborg og Århus. En stor gruppe elever havde et spændende program i Århus i vente.

TeamGym drengene startede dagen ud med Crossfit, hvor Arca Snedkeriet lagde grundlag for en hårdt pumpende WOD (work of the day). Der blev gået til stålet, og samtlige drenge gav den fuld gas. Efterfølgende besøgte TeamGym drengene havnebadet i Århus, hvor især udspring blev det helt store samlingspunkt.

Grand Prix pigerne havde undervisning i ballet på balletakademiet ved Iben Hützelsider, hvor der blev kigget på fodled og masser af teknik. Efter ballet besøgte Grand Prix pigerne museet ARoS, hvor vores egen timelærer Karoline Lender var guide.

Danse- og pigerytme linjen have dansetime med Andrea Kjær, som udfordrede pigerne i dansestilen Hip Hop. Der var højt humør blandt pigerne, som virkelig fik danset og svedt i fællesskab, i nye rammer. ”Det var en stor succes og pigerne gav den fuld gas” – udtaler gymnastiklærer Matilde Myrup.

Det hele blev afsluttet med fællesspisning på Århus Street Food, hvor TeamGym drenge, Grand Prix piger, Danse- og pigerytmelinje hyggede sig på tværs af linjerne. Der blev berettet om oplevelsesrige begivenheder, som bliver gjort til mindeværdige øjeblikke i efterskolepakken.

Basisspring og Tumbling havde fornøjelsen af, at træne i springcenteret i Silkeborg. Der blev givet gas, og flere fik lavet nye spring. Efter spring, tog de videre til den helt store bowlingdyst og byg selv burgere.

TeamGym pigerne besøgte Viborg Gymnastikforenings springcenter, hvor de stiftede bekendtskab med idrætsgymnastik og selvfølgelig prøvede kræfter med centerets nye faciliteter. Derudover besøgte de Dance Project Dance Academy, hvor Daniela Cilea gav TeamGym pigerne sved på panden. Pigerne sluttede af med en tur i svømmehallen i Viborg, hvor der blev slappet af og hygget.

Den sidste gruppe elever havde fornøjelsen af et spændende og udfordrende program på Viborg Idrætshøjskole. Der var vand workshop, klatring og OCR-løb på programmet. Der blev prøvet kræfter med alverdens udfordringer i forbindelse med OCR-løbet, som virkelig gav sved på panden.

Efter en lang og begivenhedsrig linjetur, afsluttede vi med opvisningen Soundscape på Viborg Idrætshøjskole. Viborg Gymnastikforening, havde arrangeret opvisningsaften med lokale gymnastik hold og elevernes opvisning Soundscape som afslutning.

Mange tak for en dejlig aften i gymnastikken tegn.