• Writer's pictureVesterlund Efterskole

HJEM TIL VE

Elevholdet 20/21 vendte i mandags hjem til skolen for at genoptage deres særlige efterskoleår.

De kommende dag er der fokus på sociale aktiviteter, inden en mere almindelig efterskolehverdag venter.

Siden nytår har efterskolelivet foregået gennem computerskærmen og det virtuelle univers. Det har været en markant anderledes hverdag, end eleverne har været vant til.

"For mig har det betydet, at man bliver lidt mere usikker på, om man egentlig har de venskaber man havde og om alt er som det plejer”

udtaler Caroline Tronsen. Virtuelle arrangementer har formået at holde eleverne tilknyttet til hinanden, mærke fællesskabet hver for sig, men samtidig forberede dem på hjemkomsten til VE.

”Men så kommer man ind på skolen igen og så er det ligesom før”.

Det var en flok forventningsfulde, glade og spændte elever der mandag eftermiddag langt om længe kunne vende hjem til Vesterlund Efterskole. For ikke nok med, at de igen kunne vende tilbage til skolen, fik eleverne deres nye gange og værelser.

”Det er mega fedt, at være tilbage på Vesterlund. Så kan man se alle sine venner igen”

udtaler Caroline Tronsen, som har savnet efterskolelivet og det fællesskab der opstår når unge mennesker mødes og fordyber sig.

Et af midlerne til at finde fællesskabsfølelsen frem hos eleverne er gymnastik. Et forpligtende fællesskab hvor der er plads til alle.

”Gymnastikken ryster os sammen og får os til at indgå i vores fællesskab”,

siger Caroline med et stort smil. Gymnastikken kan noget specielt og det har været et vigtigt element, for at eleverne kan finde hinanden igen.

Den kommende tid skal bruges på at være social, deltage i aktiviteter og få det maksimale ud af den resterende tid.