PROFILFAG

PROFILER
Efterskoleliv

PROFILFAG

På Vesterlund Efterskole har vi fire profilfag, som du møder i løbet af dit efterskoleår. Profilfagene er med til at danne dig som elev og fylde din rygsæk med udvikling, oplevelser, dannelse og fællesskab.

De fire profilfag er
boglig undervisning, friluftsliv, gymnastik og musik.

I alle fire profilfag er der en obligatorisk og en tilvalgsdel, som du vil møde gennem dit efterskoleophold.

Længere nede på denne side kan du læse meget mere omkring de fire profilfag og hvad de kan tilbyde.

Boglig undervisning på Vesterlund

BOGLIG UNDERVISNING

På Vesterlund Efterskole glæder vi os til at udfordre dig og dit faglige niveau. Vi har forventninger til dig om en 100 % dedikeret indsats. Til gengæld vil vi give dig rum til fordybelse og mulighed for at dygtiggøre dig.

GYMNASTIK

Gymnastik skaber et stærkt fællesskab og giver udfordringer til alle. Uanset om du er nybegynder eller har slået kolbøtter siden du blev født, vil gymnastik på Vesterlund Efterskole give dig en følelse af at være en uundværlig brik i et stort forpligtende fællesskab.

Gymnastikopvisning på Vesterlund Efterskole
Friluftsliv på Vesterlund Efterskole

FRILUFTSLIV

Vesterlund Efterskole ligger midt i et af Danmarks smukkeste naturområder. I profilfaget friluftsliv benytter I omkringliggende naturområder for netop at skabe de perfekte rammer og muligheder for friluftsliv.

MUSIK

Elsker du at skabe magiske øjeblikke gennem musik? Vil du begejstre et ellevildt publikum, når du står på scenen sammen med dit efterskoleband. Så skal du vælge profilfaget musik.

Musik på Vesterlund Efterskole